11/02/2022

Ο δάσκαλος υποτίθεται ότι διδάσκει.

Ο δάσκαλος υποτίθεται ότι διδάσκει. Για να το κάνεις αυτό χρειάζεσαι ενσυναίσθηση και επικοινωνιακή ικανότητα, γοητεία. Αν δεν ανοίξετε τις καρδιές σας, δεν ανοίγετε καν τα κεφάλια των ανθρώπων.
Εκπαίδευση σημαίνει να οδηγείς κάποιον στην εξέλιξη, από την παρόρμηση στο συναίσθημα, από το συναίσθημα στο συναίσθημα. Ένας τύπος που έχει αισθήματα δεν καίει έναν μετανάστη που κοιμάται σε ένα παγκάκι, δεν δέρνει ένα άτομο με ειδικές ανάγκες. Αν συμβαίνουν αυτά τα πράγματα είναι επειδή το σχολείο δεν εκπαιδεύτηκε. Για να μορφωθείς χρειάζεται να αντιμετωπίσεις την υποκειμενικότητα των μαθητών, η οποία σήμερα είναι εκτός ελέγχου.
Αν αληθεύει ότι αντί για θέματα καταλαβαίνουμε το γραπτό κείμενο, η αξιολόγηση έχει περάσει από την υποκειμενικότητα στην απόδοση. Τα αγόρια δεν μετράνε πλέον ως υποκείμενα αλλά μόνο στις παραστάσεις τους [... ]. ] Η πραγματικότητα είναι ότι από ένα ουμανιστικό σχολείο πήγαμε σε αγγλοσαξονική εκπαίδευση. Το Αγγλοσαξονικό σχολείο είναι ο εμπειρισμός, ο πραγματισμός και η αντικειμενική αξιολόγηση.
Αν κάποιος δεν ξέρει να γοητεύει, να επικοινωνεί, δεν μπορεί να είναι δάσκαλος. Το λέει ο Πλάτωνας: μαθαίνεις με μίμηση. Θα πρόσθετα και για λογοκλοπή. Θα προτιμούσα έναν δάσκαλο που αντιγράφει τα παιδιά παρά έναν που τα αποθαρρύνει.
Ουμπέρτο Γκαλιμπέρτι
 
 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου