11/28/2022

Ζήτημα χρόνου:Γιατί να μην γράψεις ένα γράμμα στον χρονο;

Μέσα στη μοναξιά μου, με τόσες ιδέες και σκέψεις να θολώνουν το μυαλό μου, ένα τσιγάρο στο χέρι, χαρτί και μολύβι στο άλλο, να σκέφτομαι ότι δεν μου έχει μείνει άλλος χρόνος, "χρόνος". Γιατί είναι αυτό που με ανησυχεί περισσότερο; Γιατί αισθάνομαι ότι με ελέγχει και γνωρίζοντας αυτό δεν τον ξεφορτώνομαι, αν ήταν ένα πρόσωπο σαν μητρική φιγούρα του χρόνου ή κάτι τέτοιο, τι θα του έλεγα; Γιατί να μην γράψεις ένα γράμμα στον καιρό; Απλά για να το βγάλω από μέσα μου και να χαλαρώσω το μυαλό μου.

   Αγαπητέ φίλε μου χρόνε, ποιος νομίζεις ότι είσαι;
    Σου γράφω για να δώσεις προσοχή στο κακό που δημιούργησες. Πρώτα θέλω να καταλάβεις ότι δεν είσαι τίποτα περισσότερο από αυτή την αφηρημένη έννοια που παρήγαγε ο άνθρωπος, πιστεύουν ότι είσαι γραμμικός και ότι μετράς με χρόνια, μέρες, ώρες, λεπτά ή χιλιοστά, άλλοι υποστηρίζουν ότι είσαι αυτός που δίνει νόημα στη ζωή, γιατί είναι απαραίτητο να έχεις ένα ακριβές μέτρο του πόσο καιρό έχεις ζήσει για να βελτιώνεσαι και να προοδεύεις.Αλλά αν με ρωτούσαν ποιος είσαι εσύ, φίλε Χρόνε; Θα έλεγα μόνο ότι είσαι μια απλή ψευδαίσθηση, γιατί αν ένα πράγμα είναι σαφές είναι ότι στην πραγματικότητα ο χρόνος δεν υπάρχει. Έχετε ποτέ κοιτάξει τον ουρανό και έχετε συνειδητοποιήσει ότι τα αστέρια που βλέπουμε πέθαναν πριν από εκατοντάδες χρόνια; Το φως των αστερίων, αυτό που μερικές φορές κοιτάμε ψηλά και βλέπουμε ελπίδα, όνειρα, στόχους και ψευδαισθήσεις, είναι στην πραγματικότητα ένα απομεινάρι ενός θαύματος που έπαψε να υπάρχει εδώ και πολύ καιρό, αλλά από τη δική μας οπτική πλευρά είναι εκεί, στο παρόν, το βλέπουμε και μας βλέπει.
    Είμαι αντίθετη στην άποψη ότι η ύπαρξή μας, περιορίζεται και εξηγείται από τον χρόνο, διότι θα ήταν παράλογη πράξη να δικαιολογήσουμε ότι υπάρχουμε χάρη σ' αυτόν, ενώ στην πραγματικότητα ο χρόνος είναι αυτός που υπάρχει χάρη σ' εμάς.Διαμαρτύρομαι, φίλη ώρα, γιατί βαρέθηκα να μετρώ και να μετρώ με τα δικά σου κριτήρια, βαρέθηκα να διαχειρίζεσαι τη ζωή μου και να την περιορίζεις σε λίγα χρόνια, είμαι εναντίον σου,  που λένε ότι θεραπεύεις τα πάντα, εναντίον σου που με το πέρασμά σου μας κάνεις καλύτερους, εναντίον σου που πήρες τόσα πολλά και ταυτόχρονα έδωσες τόσα πολλά. Από σήμερα εναντιώνομαι στο χρόνο, αντιστέκομαι στη καταμέτρηση της ζωής μου, και πάνω απ' όλα αντιστέκομαι στο ιδεώδες ότι ο χρόνος είναι το νόημα της ζωής.Δεν θέλω να είμαι μέρος του πλήθους που πιστεύει ότι η ζωή του μετριέται με το χρόνο ή με τις πράξεις, εκείνων που αναζητούν νόημα στη ζωή, εκείνων που χωρίς χρόνο δεν είναι τίποτα, εκείνων που μετρούν εκείνο το συναίσθημα που κινεί βουνά και μεταμορφώνει πραγματικότητες, όπως η αγάπη, επειδή τείνουμε να πιστεύουμε ότι όσο περισσότερος χρόνος τόσο περισσότερη αγάπη, και κάνουν εντελώς λάθος.Είναι λάθος να υποθέσουμε ότι ο χρόνος θεραπεύει τα πάντα, γιατί έχουν περάσει πολλά χρόνια και εξακολουθώ να έχω τις ίδιες πληγές, εξακολουθούν να μου λείπουν φιλίες, έρωτες, βλέμματα, χαμόγελα και αγάπη, και εδώ είμαι, ζω ειρηνικά, χωρίς να εξαρτώμαι από τον χρόνο για να θεραπεύσω τις πληγές μου, γιατί όλα τα περιστατικά στη ζωή μου δεν μου τα έδωσε ο χρόνος, και είναι οι πληγές μου που με διαμόρφωσαν για να προοδεύσω, όχι ο χρόνος.Όλοι οι άνθρωποι που γνώρισα, κάποιοι που έχασα και θα ήθελα να τους ξαναβρώ μια μέρα, και άλλοι για τους οποίους είμαι ευγνώμων, είναι ακόμα δίπλα μου όσα λάθη κι αν έκανα, δεν πέρασαν από τη ζωή μου χάρη στο χρόνο, αλλά στις πράξεις μου, καλές ή κακές θα κρίνουν, αλλά ο χρόνος δεν μου έφερε τίποτα.Το να πιστεύεις ότι ο χρόνος διαχειρίζεται και δίνει νόημα στη ζωή μας είναι παράλογο, γιατί δεν υπάρχει τίποτα πιο όμορφο από το να ζεις σε μια ζωή χωρίς νόημα, γιατί αυτή ακριβώς η αναζήτηση νοήματος είναι το νόημα της ζωής, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να ζεις στο απροσδόκητο, για όσους ζουν έτσι, ο απόλυτος σεβασμός μου.
         Έτσι, φίλε Χρόνε, απαρνούμαι τη φυλακή σου, και σε καλώ να ζήσεις μόνο στο ρολόι μου, ώστε να μην αργήσω σε σημαντικές συναντήσεις, αλλά σε παρακαλώ μην διαχειρίζεσαι ή μετράς τη ζωή μου, μην επουλώνεις τις πληγές μου, δεν σου επιτρέπω να με κάνεις να ξεχάσω αγάπες και απωθημένα, ότι για καλό ή για κακό όποιον αγάπησα ή αγαπώ θα έχει πάντα μια θέση στη ζωή μου.Άσε με να ζήσω ήσυχα και χωρίς βιασύνη για να σε δω να περνάς.....

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου